اینستاگرام در اقدام جدیدی طی چند هفته آینده از همه کاربران می‌خواهد تاریخ تولد خود را به این شرکت اعلام کنند. این تصمیم ظاهرا برای محافظت از کاربران جوان‌تری گرفته شده که از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

اینستاگرام تا به امروز با رویکردهای مختلفی سعی کرده امنیت کاربران جوانش را افزایش دهد که اجبار برای ثبت تاریخ تولد جدیدترین تلاش آن به حساب می‌آید. اگرچه در بیانیه این شبکه اجتماعی به سن خاصی برای محدود شدن اینستاگرام اشاره نشده، اما رویترز به اعداد ۱۳ و ۱۶ سال اشاره کرده است.

اینستاگرام از انتهای سال ۲۰۱۹ از همه کاربران جدیدی که در این پلتفرم ثبت نام می‌کنند تاریخ تولد دریافت می‌کند، اما سایر کاربران قدیمی که قبلا تاریخ تولد خود را اعلام نکرده بودند، به‌زودی باید این اطلاعات را به اشتراک بگذارند. اعلان دریافت تاریخ تولد شاید در ابتدا قابل نادیده گرفتن باشد، اما در نهایت همه کاربران را وادار می‌کند تا تاریخ تولد خود را اعلام کنند.

اپلیکیشن اینستاگرام به دو طریق از کاربران می‌خواهد تاریخ تولد خود را ثبت کنند. اپلیکیشن در ابتدا چند بار اعلانی را در این رابطه به کاربر نشان می‌دهد. اگر کاربر سعی کند بدون توجه به این اعلان به فعالیت در اینستاگرام ادامه دهد، اعلان جداگانه‌ای برای او به نمایش در می‌آید.

این هشدارها روی محتواهای حساس نشان داده می‌شوند تا با قوانین اینستاگرام مطابقت پیدا کنند. به عبارت دیگر، کاربرانی که تاریخ تولد خود را اعلام نکرده باشند، نمی‌توانند این سبک از پست‌ها را ببینند. افرادی که پایین‌تر از سن لازم باشند نیز به هیچ عنوان به پست‌های حساس دسترسی پیدا نخواهند کرد.

اینستاگرام می‌گوید آن‌ها با کمک هوش مصنوعی تشخیص می‌دهند که چه کسی تاریخ تولد خود را به دروغ ثبت کرده و از آن‌ها خواسته می‌شود تا سن خود را تایید کنند. البته فرآیند تایید سن هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و اینستاگرام وعده داده که در آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کند.

این شرکت با کمک اطلاعات تاریخ تولد به ساخت قابلیت‌های ایمنی جدید می‌پردازد و اطمینان می‌یابد که هر کاربری با توجه به سن خاص خود تجربه مختص خودش را در این پلتفرم داشته باشد. اینستاگرام چند وقت پیش هم محدودیت‌هایی را برای کاربران زیر ۱۶ سال معرفی کرده بود.